درس دوم آموزش اکسل
در این درس از آموزش ماکروسافت آفیس اکسل کار با ورکبوک ها و اصول آدرس دهی مطلق و نسبی را آموزش می دهیم. همچنین به کار با سلول ها شامل ایجاد، ویرایش و حذف یک سلول شامل سطر و ستون های آنها می پردازیم.
ذخيره كردن Workbook
همانطور كه قبلاً نيز اشاره شد Workbook يك فايل است كه ميتواند حاوي تعدادي برگه باشد پس از وارد كردن اطلاعات، لازم است اين فايل را در يك مكان مشخص از حافظه كامپيوتر ذخيره كنيد. با ذخيره كردن Workbook کلیه برگه ها نیز ذخیره می شود براي ذخيره كردن فايل ابتدا روي دكمه Office كليك كرده و سپس گزينه Save As را انتخاب كنيد تا كادر Save As باز شود .
در اين كادر، محل ذخيره شدن فايل را تعيين كرده و در بخش File name نام فایل را وارد کنید و در بخش Save as type گزينه پیش فرض را انتخاب نمایید و بعد دکمه Save را بزنید تا فايل را با پسوند xlsx ذخیره کند . در ضمن شما می توانید در بخش Save as type فایل مورد نظر را برای نسخه پایین تر باپسوند .xls برای اکسل 2003 تعریف کنید .
ايجاد يك Workbook جديد
براي ايجاد يك Workbook جديد روي دكمه Office كليك كرده و سپس گزينه New را انتخاب كنيد. كادر New Workbook باز ميشود در اين كادر، ابتدا در منوي سمت چپ، گزينه Blank and recent و سپس گزينه Blank Workbook را از بخش مياني انتخاب كنيد.
برای دسترسی به ادامه مطلب می بایستی در وب سایت اشتراک داشته باشید
دیدگاه خود را بیان کنید
- ارسال نظر به عنوان مهمان. همچنین می توانید عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید
By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.amoozesh-computer.ir/