By پشتیبان on چهارشنبه, 09 تیر 1395
Category: آموزش اکسس

آشنایی با برخی اصطلاحات در ارتباط با بانک اطلاعاتی

( Entity ) موجودیت

هر موضوع یا مفهومی که می خواهیم اطلاعاتی را درباره آن نگهداری کنیم، یک موجودیت نامیده می شود. برای مثال در بانک اطلاعاتی یک مدرسه موجودیتهایی مثل دانش آموز، دبیر، درس و ..... وجود دارد که در بانک اطلاعاتی یک مدرسه برای هر کدام داده هایی ذخیره می شود.

جدول (Table)

جدول لیستی از سطرها و ستونها است که در خانههای آن داده ها نگهداری میشود.همان طور که در تعریف بانک اطلاعاتی ذکر شد، Microsoft office Access ، اطلاعات را درون جداول نگهداری می کند.

هر بانک اطلاعاتی حداقل یک جدول برای ذخیره دادههای مرتبط با یک موجودیت دارد به عنوان مثال در یک مدرسه برای موجودیت دانش آموز می توان در بانک اطلاعاتی مدرسه یک جدول برای نگهداری مشخصات فردی دانش آموزان و جدول دیگری برای نگهداری دروس و نمرات آنها در نظر گرفت.

{rsmembership category="1"}

(Field) فیلد 

فیلد کوچکترین بخش معنی دار اطلاعات ذخیره شده در یک بانک اطلاعاتی است که به یک ویژگی یا مشخصه از موجودیت مورد نظر مربوط می شود. در جداول بانک اطلاعاتی هر فیلد یک ستون از جدول را مشخص می کند. برای مثال در جدول مشخصات دانش آموزان یک مدرسه، هر یک از ستونهای نام، نام خانوادگی , شماره
تماس و آدرس به طور جدا گانه یک فیلد محسوب می شوند.

{else}

برای دسترسی به ادامه مطلب می بایستی در وب سایت اشتراک داشته باشید

خرید اشتراک

{/rsmembership}

Leave Comments